Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Brådis Brudis

Av Gustav Eriksson - 24 oktober 2009 14:06

Knappt en timme kvar till vigsel. Jag undrar vad det blir för musik denna gång. Det är ju jag som skall spela så i och för sig kan jag ju bestämma själv men brudparen brukar uppskatta när man följer deras önskamål. På sätt och vis vore det ju bra om de infann sig nu, eller om åtminstone något värdpar eller någon svärmor dök upp med ett litet program i handen, om de nu har ett program. Annars får de väl vissla lite tyst längst bak i kyrkan så får jag gissa...


Värre har man ju varit med om. Som när min gode vän T ringde från tåget någonstans uti ingemansland med budskapet att förseningen var så svår att han inte skulle hinna till den begravning han skulle spela på. Eftersom jag bodde granne med kapellet var det ju lämpligt att jag trädde in i hans ställe. Dilemmat var att ett stycke skulle framföras som vare sig jag eller T hade hört. Det fanns visserligen en not, men den var på samma försenade tåg. Vad göra? T fick läsa, och jag fick skriva. "Ettstrukna G, punkterad halvnot till ett C-dur ackord..." osv. hela stycket igenom. Sedan sjöng jag för T vad jag hade skrivit. Vi enades om att den manuella överföringen hade lyckats och begravningen avspelades utan några klagomål.


Återstår att se vad dagens vigsel bjuder på för äventyr!

 
 
Julia - Aupair i Norge

Julia - Aupair i Norge

24 oktober 2009 14:34

Alla sätt är bra utom dom dåliga ;)

http://www.mittaupairlivinorge.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gustav Eriksson - 3 december 2009 20:41

Så har det då skett. Bakom andra luckan i adventskalendern gömde sig en vaccinationsspruta. Färden gick mot St Hanshaugen och stjärnan stannade ovanför bydelens legesenter. Såväl höger som vänster arm besprutades, den senare med en grisig smörja.  ...

Av Gustav Eriksson - 5 november 2009 18:14

"Det är nog hugget som stucket om det går att fälla Alm."   Orden är Leif GW Perssons och är en kommentar till fallet med den mördade Linda Chen. Med tanke på att hon förmodligen bragts om livet med slagvåld får väl professorns ordval anses något...

Av Gustav Eriksson - 5 november 2009 14:30

Tillåt mig en kort refklexion över ämnet diskussioner.   Vi hamnar alla i dem oavsett vi vill eller inte. Naturligtvis kan man undvika eller förkorta många diskussioner genom flykt eller maktmedel men frågan är till vilken nytta.   Min uppfa...

Av Gustav Eriksson - 3 november 2009 09:14

Till min stora belåtenhet fann jag igår ZOEGAs skånerost på hyllan i REMA 1000. Jag brukar ju rosta själv men tillgången på orostade bönor i Oslo verkar närmast obefintlig. Helst hade jag köpt en god lagrad ost också, men det fanns inte. Norge är ett...

Av Gustav Eriksson - 2 november 2009 23:14

Jag är en smula förundrad av antalet besökare på min blogg. Inte minst med tanke på hur lite jag skrivit de senaste dagarna. I normala fall hade jag skyllt på hur mycket jag har haft att göra och att jag därför inte orkat skriva men sanningen är att ...

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards